Jaaroverzicht 2022 – Deel 2

Ook in 2022 hielden we met Lochristinaar.com de vinger aan de pols en brachten (naar schatting) een 500-tal bijdragen met lokaal nieuws. Net als de voorgaande jaren kozen we uit elke maand van het voorbije jaar een 5 -tal onderwerpen waarover we schreven en bundelden die tot een jaaroverzicht.

Vandaag krijgt u deel 2 van onze – soms eigenzinnige – terugblik. In de tweede helft van 2022 kenden we vooral een lange en hete zomer waarbij men terug uit de bol kon gaan tijdens de Gentse Feesten en de Zaffelaarse Belevenissen. En die zomer hield aan tot 29 oktober.
De temperatuur steeg die dag nog eens tot boven 25°C. En dat was erg welkom want de energieprijzen swingden door de Oekraïnecrisis de pan uit.

Jaaroverzicht 2022 © Bennie Vanderpiete

De vernieuwing van de fietspaden in het centrum van Lochristi zorgde voor heel wat beroering. Beervelde ontpopte zich steeds meer als culinaire hotspot met Natalie en Audry in De Bonte Koe en Bistro Bar Commune die de deuren opende. Verder werd er heel wat afgelopen. Hilde Dosogne en Chris Dhooghe namen deel aan de Spartathlon, 228 sportievelingen gingen van start bij de 4 Uren Run&Bike en de Tocht van de Hoop doorkruiste onze gemeente. Met het verdwijnen van de laatste geldautomaat in Zaffelare haalden we dan weer de nationale televisie.
Al dat nieuws bundelden we in een fotografisch overzicht met een 40-tal beelden. Dat vindt u onderaan deze bijdrage.

Jaaroverzicht 2022 © Evarist Ganzelever

Ook op VROB

Evenementenradio VROB zendt, sinds maandag ll, dit lokaal nieuwsoverzicht uit. Elke dag – met uitzondering van oudejaar en nieuwjaarsdag – komt één van de voorbije maanden aan bod. En de auteurs van de artikels kruipen zelf achter de micro om uw geheugen op te frissen. Deze namiddag wordt er al teruggeblikt op de maand mei, maandag 2 januari volgt het nieuwsoverzicht van juni 2022 enz. Om dan op zondag 8 januari af te sluiten met onze selectie van december. Dagelijks te beluisteren in het programma “TBC” van Dirk Vanluchene (www.vrob.be of FM 97,2 MHz).

Fotografisch jaaroverzicht – deel 2
(klikken op logo van Facebook om de reeks te openen).

(Foto's © Bennie Vanderpiete, Annick Gentier, Evarist Ganzelever, Sofie De Coninck en Jean Marie De Baene)

Scroll naar boven